تا شقایق هست زندگی باید کرد ...

هر آنچه شما می پسندید!!!

تا شقایق هست زندگی باید کرد ...

هر آنچه شما می پسندید!!!

۱۰ میلیون منهای ۱۰ هزار تومان!

  قیمت نهایی مینیاتور خودروی تازه رونمایی شده سایپا بالاخره اعلام شد و مدیر فروش این شرکت از عرضه این محصول با قیمت 9میلیون و 990هزار تومان خبر دارد.

فرزادنشان ، هفته گدشته در گفت و گویی با یکی از روزنامه های اقتصادی کشور  با اشاره به این مطلب گفت:: طبق توافقاتی که بین سایپا و وزارت صنایع صورت گرفته مینیاتور با قیمتی برابر 9میلیون و 990هزار تومان در اختیار ثبت نام کندگان مرحله اول این خودرو قرار خواهد گرفت. هرچند قیمت اعلام شده بر تحقق وعده سایپایی ها مبنی بر زیر 10 میلیون بدن مینیاتور تاکید دارد، اما مستریان ایرانی تعبیر دیگری از شعار  ‍>> زیر 10 میلیون تومان >> داشته و منتظر بودند تا مینیاتور با نرخی بین 5/8 تا 5/9 میلیون تومان به بازار عرضه شود.

همچنین احمد قلعه بانی ، مدیر عامل پیشین سایپا در گفت و گویی با دنیای خودرو قیمت این محصول را کمنر از 9 میلیون تومان اعلام کرده بود.

از سوی دیگر مهرداد بذرپاش مدیر عامل فعلی سایپا نیز هدف اصلی از طراحی و تولید مینیاتور را عرضه محصولی با کیفیت و در عین حال زیر 10 میلیون تومان خوانده بود ، هدفی که اگر با حساب و کتاب ریاضی بدان بپردازیم متوجه خواهیم شد که در حد انتظار مستریان تحقق نیافته است چرا که << 10 هزار تومان >> فاصله قیمتیی نیست که بتوان به واسطه آن سایپا را در عرضه خودرویی با قیمت زیر 10 میلیون تومان چندان موفق دانست ، هرچند به قول مدیر فروش این شرکت به هر حال 9 میلیون و 990 هزار تومان هم زیر 10 میلیون محسوب می شود ، نکته بسیار مهم دیگری که باید در مورد قیمت اعلام شده برای مینیاتور بدان توجه کرد نرخ بازار این خودرو پس از  عرضه آن به بازار است . به هر حال  معمولا خودروهایی که تازه به بازار ایران وارد می شوند در ابتدا قیمت های کاذبی به خود گرفته و به یکباره جهش چشمگیری در مقایسه با نرخ اعلام شده  از سوی کارخانه سازنده  تجربه می کنند.

نمونه بارز این سناریو را باید تندر 90 دانست و هیچ بعید نیست که کاراکتر بهدی نیز مینیاتور باشد و فیمت این خودرو که اواخر سال بعد به بازار می آید ، به بالای 10 میلیون تومان نیز برسد. 

نظر یادتون نره خوشگلا...!